تخفیف ۳۰ درصدی عوارض ساختمانی تمدید نمی‌شود | مهلت تا پایان خردادماه تشکیل کمیته برخورد با متخلفان آبگیری سدهای مشهد افزایش استفاده از ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد از ۲درصد به ۴درصد درباره مزرعه «محمدآباد» و کال «قره خان» مشهد| نگاهی به بیرون دروازه پایین خیابان مشهد منازل ساکنان شهرک صبا مشهد بعد از ۲۵ سال سند دار شد تدوین برنامه عملیاتی شهرسازی برای منطقه ثامن مشهد کوچ صنایع محور غرب مشهد با دریافت امتیاز جلسه آسیب‌شناسی سیلاب مشهد برگزار می‌شود شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از سنگ‌فرش یکی از کوچه های خیابان نمایشگاه مشهد + پاسخ ‌‏هدف‌گذاری ۴ میلیون مترمربع آسفالت معابر مشهدمقدس در سال ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در محدوده حرم مطهر رضوی + پاسخ «خط زیارت» تمام خطوط مترو مشهد را بهم متصل می‌کند اعمال‌قانون ۱۷۴۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) برگزاری دورهمی کودکانه «همه چشم‌ها خیره به رفح» با محوریت نقاشی در مشهد + فیلم افتتاح پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه چرم کشور در شهرک صنعتی چرمشهر مشهد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار امروز و فردا در مشهد ادامه دارد (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، بولوار ملک‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) وقوع آتش‌سوزی در مجموعه پدیده شاندیز (۱۹ خرداد ۱۴۰۳) ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس مشهد تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در سامانه سپند پلمب ۵ واحد صنفی غیرمجاز پاک‌سازی پوست، لیزرتراپی و تتو در مشهد (۱۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ابراز همدردی دانشجویان مشهد با مردم زلزله‌دیده افغانستان

  • کد خبر: ۱۸۸۱۶۰
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
ابراز همدردی دانشجویان مشهد با مردم زلزله‌دیده افغانستان
جمعی از دانشجویان با حضور در برابر کنسولگری افغانستان در مشهد، ضمن ادای احترام به قربانیان زلزله هرات، همدردی خود را با بازماندگان این حادثه و مردم زلزله‌زده افغانستان اعلام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح شنبه ۱۵ مهرماه، مردم شرق کشور زمین لرزه شدیدی را احساس کردند. اخبار پس از این زمین لرزه، توجه افکار عمومی ایران را به یک نام معطوف کرد. «افغانستان»، کشوری که در شمال شرق ایران قرار گرفته و مردمان آن سال‌ها است که با انواع مصائب و مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، این بار در کانون زمین لرزه‌ای قدرتمند قرار گرفتند. ولایت هرات افغانستان، بار‌ها و بار‌ها لرزید و از این لرزش‌های زمین، خرابی و ویرانی و قربانیان و مجروحان زیادی بود که بر جای ماند.

از همان آغازین ساعات زمین لرزه، مردم ایران اسلامی که همواره به مهرورزی مشهورند و خصوصا سال‌ها است که با مهاجران افغانستانی مراوده دارند، به دنبال آن بودند که راهی برای کمک به مردمان این همسایه شرقی خود بیایند. نخستین کمک‌ها در قالب تیم‌های امدادی و درمانی هلال احمر به افغانستان اعزام شد و اقشار مختلف نیز ضمن ابراز همدردی، برای هر گونه کمک به مردم افغانستان اعلام آمادگی کردند.

هر چند پس از آن و به دنبال وقایع جاری در فلسطین اشغالی، افکار عمومی جهان از این واقعه تلخ و دردناک غفلت کرده و به عبارت بهتر آن را به فراموشی سپرد، اما مردم و خصوصا جوانان ایرانی و خطه خراسان، مردمان این همسایه قدیمی خود را فراموش نکرده و نمی‌کنند.

امشب نیز جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد در حرکتی خودجوش، با تجمع در مقابل کنسولگری افغانستان در مشهد، ضمن ادای تسلیت به بازماندگان این حادثه تلخ و ناگوار و ابراز امیدواری برای بهبودی مجروحان آن، آمادگی خود را برای کمک رسانی به مردم افغانستان اعلام کردند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی نیز در بیانیه‌ای که به همین منظور صادر شد، خطاب به برادران و خواهران افغانی متاثر از این حادثه اعلام کردند: «بلایی که امروز بر ما نازل شده است، چیزی جز امتحان الهی نیست. در پس این غبار فتنه و بلا، قله‌های بلندی نهفته است که رسیدن به آن‌ها، صبر و استقامت می‌طلبد. ما از همین مکان تسلیت و همدردی خود را صادقانه به شما اعلام می‌داریم. همچنین برای جاماندگان طلب عافیت و برای از دست رفتگان طلب آمرزش از درگاه الهی داریم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->